PROGRAM

MgA. Johana Němcová

Narodila se roku 1978 v Praze. Vystudovala Divadelní fakultu Akademie múzických umění, katedru činoherního divadla, obor dramaturgie. V posledním ročníku nastoupila jako dramaturg do angažmá v Činoherním studiu v Ústí nad Labem (2002), kde zhruba za devět let, spolu s režiséry Natálií Deákovou, Filipem Nuckollsem a dramaturgem Vladimírem Čepkem, vyprofilovala jednu ze silných uměleckých generací tohoto výrazného a dramaturgicky statečného divadla.

Vznikla zde řada výjimečných inscenací, za všechny uveďme např. Schimmelpfennigovu Arabskou noc, hru J. Rudiše a P. Pýchy Strange Love, Jak jsem se učila řídit P. Vogelové, Bovellovo Zmatení  jazyků, autorskou gangsterku Famiglia, dramatizaci Palahniukova Klubu rváčů (kde je i autorkou dramatizace). Získání autorských práv k této inscenaci bylo raritní, Činoherní studio v té době získalo světové prvenství k uvedení této celosvětově známé knihy a to přímo od autora knihy Chucka Palahniuka. Inscenace se (stejně jako film) stala kultovní záležitostí. Hrála se deset let a hrála by se s úspěchem i mnohem déle, kdyby se tvůrci nerozhodli dobrovolně její trvání skončit. Téměř stejně tak dlouho se hraje neméně úspěšná komedie Benefice aneb Zachraň Afričana (I. Lausund) a Shakespearovo Zkrocení zlé ženy(kde je podepsána pod dramaturgií a u druhého zmíněného i pod režijnědramaturgickým konceptem).

Pro Divadlo v Celetné dramaturgicky spoluvytvářela inscenace V. Dyk – Krysař (i dramatizace, režie F. Nuckolls), F. G. Lorca – Krvavá svatba (režie F. Nuckolls), F. M. Dostojevskij – Běsi (režie A. Minajev), J. A. Komenský – Labyrint světa ráj srdce (i dramatizace, režie F. Nuckolls).

Výběr z dalších inscenací, na kterých se podílela: F. Schiller – Loupežníci (i adaptace, Reduta, Brno, režie T. Zielinski), S. Kane – Psychóza ve 4.48 (Ha-divadlo, Brno, režie F. Nuckolls), J. Pommerat – Prolomit ledy (Chebské divadlo, režie Anna  Davidová – dříve Petrželková).

Mezi dvěma mateřskými dovolenými přijala částečné angažmá v DJKT v Plzni, kde dramaturgicky pracovala např. na inscenaci Caligula (A. Camus, režie N. Deáková), ve spolupráci s DJKT pokračuje i nadále; dramaturgicky se podílela na Sofoklově Antigoně (režie Š. Pácl) či Enově Middletownu (režie M. Němec). V roce 2019 spolu s režisérem a hercem Markem Němcem a dalšími duševně i umělecky spřízněnými herci spoluzakládala Divadlo Terminus, které působí v nově zrekonstruované Vodárenské věži na Letné v Praze. Zaměřuje se na monologické divadlo, uvádí současné i klasické texty. Je to divadlo hereckých výzev. Spolupracuje také s Divadlem Verze (Vášnivost, N. Dam a K. Terpstra, režie T. Zielinski).

Pro naše divadlo nejnověji připravila dramatizaci slavného českého románu Klapzubova jedenáctka.

Aktuální inscenace

Klapzubova jedenáctka

Eduard Bass

„Byl jednou jeden chudý chalupník, jmenoval se Klapzuba, a ten měl jedenáct synů. Ve své chudobě nevěděl, co s nimi, a tak z nich udělal fotbalové mužstvo.“ Kdo by neznal knihu Klapzubova jedenáctka? více

Radúz a Mahulena

Julius Zeyer / Josef Suk

Slavné pohádkové poetické drama českého spisovatele a dramatika Julia Zeyera z roku 1896 mělo svou divadelní premiéru o dva roky později v Národním divadle v Praze. Od té doby se na českých scénách objevuje pravidelně. více

Španělská muška

Franz Arnold / Ernst Bach

Méně známá, ale výtečná komedie o měšťanské morálce ve vyšší společnosti na počátku 20. století, je plná záměn a omylů; groteskní, fraškovitá, situační – všechna tato přízviska se hodí k titulu autorů Franze Arnolda a Ernsta Bacha. více

Vánoce na poušti

Petr Pýcha / Jaroslav Rudiš

Příběh dvou kamarádů z české rockové skupiny Tataturk. Kdysi byli stejně slavní jako Lucie, pak se po nich slehla zem. V jedné zemi je ale jejich kapela stále populární, aniž o tom ví – v totalitním Turkmenistánu… více

Richard III.

William Shakespeare

„… Však já na tohle nejsem stavěný, já nemůžu se zhlížet v zrcadle.“ více

Partneři divadla