Čarodějky ze Salemu
Arthur Miller
Světoznámý historický thriller napsal klasik moderního amerického dramatu Arthur Miller na základě skutečné události – dle jednoho z nejslavnějších čarodějnických procesů všech dob. více
Do činoherního souboru nastoupila jako zralá herečka. Má za sebou bohatou divadelní zkušenost i jistotu rodinného uměleckého zázemí. Její otec Josef Velda léta působil v pražském Národním divadle, matka pracovala v Československé televizi, bratr Martin hraje, dabuje i režíruje, manžel Milan Kačmarčík je také herec. Po absolutoriu pražské konzervatoře (1985) nastoupila do činoherního souboru Státního divadla v Ostravě (dnešní Národní divadlo moravskoslezské), ale účinkovala i v Komorní scéně Aréna. Ke klíčovým rolím patřila Desdemona v Othellovi, Rosalinda v Jak se vám líbí nebo třeba Kateřina ve Zkrocení zlé ženy. Za Emilii Marty z Věci Makropulos (1995) byla v užší nominaci na Cenu Thálie. V letech 2002–2013 hrála v pražském Švandově divadle. Na ostravské i pražské konzervatoři a na fakultě AMU vyučovala herectví a jevištní řeč. V Divadle J. K. Tyla se již zhostila například rolí v inscenacích Srpen v zemi indiánů a Unaveni sluncem, ve hře Modrovous (Sir Halewyn), Alenka v říši divů, nebo v Linii krásy
V současnosti ji můžete spatřit v Čapkově dramatu R.U.R, Čarodějkách ze Salemu, v rolích matky a královny v inscenaci Lindauer? Pakeha!, v konverzační komedii Pravda a také jako akční důchodkyni v černé tagikomedii Jednou hole, jednou na nože na Malé scéně.
Ve své funkci šéfky činohry se snaží o spolupráci i s jinými soubory, což se daří především s operou DJKT. V této spolupráci vzniklo již několik projektů, například melodramatický kabaret na Malé scéně, večer melodramů ke 300. výročí narození J.A.Bendy ( Pygmalion a Medea) a v nejbližší době se chystá inscenace Radúz a Mahulena na jevišti Velkého divadla.
Apolena Veldová miluje rodinu, moře a divadlo a v současnosti stojí v čele souboru činohry DJKT.